i morgon..

..blir det utbildning i Jönköping hela dagen. som tur är fick jag syn på att det faktiskt var onsdag idag och inte tisdag somjag trodde, för det kunde gjort att jag kom en dag försent till utbildningen vilket vore hemskt retligt kan jag påstå. Dagen har varit lite rörig, med möte och arkivering så jag är lite förvirrad. sitter just här och funderar över vad jag har glömt göra, vet att det är något men kan just inte komma på vad.
Ringde min pappa förrut och grattulerade honom på födelsedagen, han blev hemskt förvånad, eftersom han själv inte kom ihåg att han fyllde år. Kan ju vara därför han ringde mig dagen innan min fördelsedag förra året och vråla och sjöng, och jag fick tacka men informera honom om att jag hade fyllt år den 18.e de senaste 22 åren. Idag förstod jagju att eftersom det inte har gått att få in sin egen födelsedag de senaste 52 åren så är det ju inte underligt att man inte minns sin dotter! Eller så har han blivet dement. Vad vet jag. Kanske ska ge honom en större "hårddisk" i födelsedagspresent!


Vill skriva några rader till min älskade Farmor, idag är det ett år sedan hon hstigt somnade in.

Älskar henne så fruktansvärt, saknar henne varje dag. Dyker ständigt upp situationer då jag skulle behöva hennes goda råd, stöd och varma kramar. Saknar att köra ner näsan i hennes hår och lukta in henne, vill ha hennes köttbullar, hennes glada skratt, höra henne sjunga....

Ska åka upp till graven idag och ge henne lite blommor, lika jobbigt varje gång...

nog för idag!