helgen

har varit bra..

I fredags tog vi det ganska lugnt efter att ha sanerat torpet efter hantverkare som tydligen ha traskat omkring i sina grövsta kängor inomhus strax efter att de har plaskat runt i en lerhög utanför.. käkade och såg p tv me kidsen!

I lördags tog jag och skithögen en shoppingtur medans barnen stannade hemma och byggdecrossbana / spelade dataspel, var på torget och köpte varma strumpor, jag försökte pruta 15:- och skithögen skämdes brutalt över mig (fick ner priset 5 :- och var hemskt nöjd) och hävdade att man inte fick göra så i Sverige, jag protesterade (det funkade jue :)), jag fick även köpa mig 2 klänningar och skithögen fick nya skjortor och en slipover.
 På kvällen var det firardax för skithögen, var 12 personer och hade hyrt den lokala puben i Lindärva, hemskt trevligt måste jag säga, och god mat!!

Söndagen började med att jag skjutsade den äldre sonen till Bandyn, sen grejade vi i Trädgården, skithögen bytte mina däck, vi tog en promenad (lilleman tog med sig hockeyklubba och "mördade alla fienden" som var det höga döda gräset) käkade och hade fikafrämmat av skithög bror & far + sambo/fru.
Skjutsade hem barnet vid 18 tiden och åkte för att ta en dusch i Skara, sen blev det tvslapparkväll. Var helt förvirrade igår pga. av tidomställningen och hade mindre koll på läget hela dagen.. konstigt att en timma kan göra så mycket!!

I morgon ska jag på Tjänsteresa/studiebesök i Örebro, ska bli kul och intressant!!

tjillevippen