Föräldraleldighet, och vilse i svärfars trädgård!

Är man ledig för att man blivet förälder eller förälder för att man är ledig, och kan man vara förälder och ledig samtidigt?

Jag tycker iallafall att det är väldigt förvirrande att vara hemmavid, jag känner mig otålig och rastlös, samtidigt hinner jag ingenting.. helt sjukt.. men i allt detta är det superdupermysigt att få vara med vår lilla tjej, som är en mönsterbäbba. Gråter bara när hon är hungrig, annars är hon nöjd med livet, endast lite magknip som besvärar henne faktiskt.
Tror däremot att jag så småningom kommer vänja mig vid ledigheten, och som tur är jobbar jag du delvis också!!

Jag är så förundrad över att man plötsligt älskar någon mer än livet självt, att man får ont i hela kroppen när inte denna lilla varelse är tillfreds och vill vaka över detta knytte konstant.. såå häftig känsla, den går inte beskriva utan måste upplevas, älskar att vara mamma till denna lilla och framförallt förälder tillsammans med skithögen, LOVE U!!!



Stort ansvar!

Svärfar och fru är iväg på välbehövlig semester.. detta har resulterat i att jag har det stora ansvaret som trädgårdskötare åt dem (främst svärfar då det nog räknas till hans trädgård mestadels, hoppas du ursäktar Eda). Detta har än så länge gått galant, då vädret varit finfint och blommorna behövt sig en skvätt, men annars är det inte direkt betungande... det som är mest nervöst är att hålla allt vid liv så att jag inte blir hängd i växthuset när dom kommer hem, därav lite vilsenhet i svärfars trädgård.. hihi

Hoppas ni har det mysigt därborta!!!

#1 - - Solweig:

Visst är det underbart att vara förälder men Ni ska veta att vara mormor/farmor/extra mormor är ett strå vassare man är så stolt över sina älskade barnbarn. Trädgården klara nog Ni galant ta på lite extra gödning och vattna bra så blir det perfekt tills Hambo & Eda kommer hem!

Kram Mormor Solan

#2 - - ViLLa:

hihi... du e grym Ebh!



frågan e varför d heter att man ska vara föräldraledig?! stört på riktigt! känner mig inte speciellt ledig då... fast d e ju underbart, men ka man byta ut namnet på mödomshinnan så borde man ju kunna byta ut ordet ledighet i föräldraledigt... visst?! pooooz