duktighetshelg

ja, faktiskt har vi varit hemskans duktiga denna helgen.

I fredagd bestämde jag mig för att överaska skithögen när han kom hem eftersom han skulle jobba till sena kvällen, så efter jobbet åkte jag hem, tog på mig hängslebyxorna och började måla i badrummet/tvättstugan.
Taket och den del av väggen som inte har kakel skulle tusan i mig bli vitt innan skithögen klev innanför dörren. Så jag målade å målade och klättrade på pallar och tvättmaskinen fram och tebax. När Skithögen klev in hade jag hunnit med att stryka två gånger faktiskt... ååh tusan som han blev förvånad, och även glad över min ansträngning.
(Igår kom förövrigt mor och Rolle på grillkväll, då fick jag skäll av henne, som inte ansåg att man skulle klättra omkring som en spindelapa och måla i 7:e månaden, hihi)


Lördagen ägnades bland annat åt, förutom av att njuta av den härliga vårsolen, ytterligare lite målning, mätning av huset (då vi ska ha en arkitekt på besök ikv'äll som kanske ska göra något roligt av vårt lilla torp), och sedan rensning av skafferiet som vi tryckt in massa skit i sen vi flyttade in, så att det numera varit fara för livet att öppna dörren in utifall att något trillat ut och träffat någons huvud, men nu minsann kan man faktiskt både gå in i det och till och med v'ända sig om därinne.
Efter denna ansträngning blev det en tur till Svärfar med fru för att hjälpa dom bära in kyl/frys och få middag i form av fiskgrattäng som var supergod.

Kvällen avslutades med att kolla på Robinsson och sen somna framför tvn trötta som få!!!

I söndags tog vi sovmorgon, sen blev dfet en 2timmars promenad med hund  i skogen, åt "brunch" åh förberedde oss för att få grillfrämmat på kvällen.

Varit en braig helg!!!!



Idag har jag varit hos barnmorskan och mätt mage, kollat provsvar, lyssnat på hjärta osv. allt såg bra ut och troligtvis har bäsungen valt att lägga sig med huvud neråt på vänstersidan av min mage och verkar trivas där.. ska undersöka saken igen vid nästa besök då BM var lite osäker om det var huvvud eller rump hon kände.

#1 - - johanna:

åhh har du börjat komma in i "boa" perioden=) Man kan hålla på och greja hur mycket som helst då, trots att man nästan är lika tjock som lång och knappt kan röra sig=) Verkligen inte långt kvar nu!



Jaa jag vet att jag uppdaterar dåligt..men du ska veta hur svårt det är att få ett bra kort på den lille vilden. Han är ju helst bakom kameran och ser vad som händer än framför ..men ska snart försöka lägga upp lite kort jag lovar=)



kram på er

#2 - - kix:

hej på dig min duktiga tösabit! erika tipsade mig om en sida som jag tror du skulle gilla..puss



www.zillstar.se

#3 - - ALICIA - shopping & foto:

ta gärna en titt på min blogg om du har lust! =)