Svartmålad, födelsedagsbarn och geocatchar

Jo helgen har varit skojig på alla sätt och vis.

I fredags till och börja med färgade jag mitt hår, det blev svart igen efter en tid som blond och innan dess rödhårig... känns bra på alla sätt att vara mörk igen.. liiiite ovant att passera speglar, skyltfönster och annat reflekterande än så länge dock.. några sådanna "vem var det där" tillbakakollanden har det blivet men annars känns det bra!



 
I lördags fyllde min bästaste bäste skithög år, så han väcktesnaturligtvis med kaffe och presenter. Efter tårtbak, en tur i spåret, skithög med hund och jag med barnvagn, lite till bakning, städades det och vid 14 anlände första gästen som var svärmor/farmor/mamma Waihlit som bjöds på lunch innan resterande "närmast sörjande" dök upp!
Det blev kaffe och mycket skitprat, väldans trevligt. Så pass trevligt att vi fick fram öl och tilltugg och sedan även hann med en kvällspromenad med allihopa, utom Waihlit som gav sig av lite tdigare för att slippa köra hela vägen i mörker!
Då gästerna hade gett sig av skulle jag öppna en flaska mousserande rose'vin åt mig och mannen, döm av min förvåning då korken (av hårdplast) sköt som en kanon ut ur flaskan-upp i taket. och sedan i mitt huvud..... har en bula fortfarande, ajaj.. inte alltid man får huvudvärk INNAN man druckit vinet !!!



I söndags var det tråkregngråttväder, detta trotsade vi genom att klä oss varmt efter frukost och stack iväg för att fånga geocatchar.. det blev totalt 8 stcycken under dagen i och runt hela Lidköping, hunden tyckte att detta var toppen. Vi stannade även för att fika med farfar & Eda för att värma oss lite...
När vi kom hem, blöta och frusna duschade vi och sedan blev det mys framför "män som hatar kvinnor" efter att vi hade ätit lite rökt makrill coh bakpotatis, mums...

Plötsligt var helgen slut trots en extra timma!



#1 - - Waihlit:

Ja, ni har då inte svårt för att få tiden att gå. Oerhört aktiva måste jag säga. Tack för i lördags, det var mycket trevligt. Allra bäst var ju "lilla svampen" i alla fall, födelsedagsbarnet får ursäkta, men han duger också rätt bra. Du MA är ju fantastiskt redig; att baka, promenera, baka igen, laga lunch och allt på en minimal yta. Hurra för dig. Kram till alla tre. Yra kan också få en, så här per brev. I verkligheten lär det dröja.

#2 - - solweig:

Tack för en trevlig dag i Hasslösa !!!

Mamma/Svärmor/Mormor