hinner ju inte med..

.. att blogga så mycket som jag skulle vilja.

Dels beror det på att vi är på KSS var och varannan dag numera tydligen men mest av allt så kräver ju vår lilla goding ganska mycket uppmärksamhet numera så det blir inte så mycket tid över. Just för stunden ligger fröken ute på altanen och sover i sin vagn och jag håller på att fixa och dona här hemma, så nu tog jag mig en paus för att skriva litegranna.

Igår var vi på kontraströntgen med Hedvig, det gick bra men hon var olöst arg på de två sköterskorna som höll fast/stack nål i hennes fot. Det blev en lång väntan (3 timmar) medans kontrastvätskan skulle rusa runt i kroppen på Hedvig, Jesper var tvungen att åka tillbaka till jobbet men då hade jag en sån himla tur så Kix kom förbi och hängde lite med oss på¨sjukhuset, (vi undrade just om det är ett åldertecken att träffas på KSS) så vi fikade lite och tjötade skit, tack bästa Kicki för sällskapet. Att ligga stillla 15t minuter under pågående röntgen var inte heller det roligaste Hedda gjort, men med stora anträngningar från mig och sköterskan som förökte vara roligast i världen gick det ganska bra!
Trots att hon fick radiaktivt ämne i sig var hon inte självlysande på kvällen, det trodde vi skulle bli lite vardagsunderhållning, men icke ;)

Helgen i Jönköping var jättemysig, och vi avslutade den med att gå på bomässan på Elmia, vi fick gratisbiljetter på hotellet så det gällde ju att passa på! för övrigt strosade Vi runt på stan, hängde på hotellet och utnytjade relaxavdelningen. På lördagskvällen var vi ute och åt 7rätter på en thairestaurang, JÖSSES som man var mätt efteråt, men gud så gott det var.

I måndags var vi och babysimmade och sedan och fikade med Anna och Aron, och i tisdags fyllde Yra två år, detta firades med att hon fick ett JÄTTEstort tuggben.

Idag har vi varit och storhandlat och sedan åkte vi till Skithögen med fika och fick lite bonustid med honom. Nu ska jag strax börja med städningen är tänkt men jag anar att Hedda kommer vakna vilken minut som helst så vi får väl se hur det går!

Har för övrigt känt ett behov idag som jag ALDRIG någonsin känt tidigare, behovet av en mangel, skulle nämligen stryka en vårduk att lägga på matsalsbordet, tydligen har duken i sin ensamhet legat och vridit sig i skåpet för det var det skrynkligaste jag sett, knappt att ångstryk hjälpte, behovet har redan gått över men kände att även detta är ett tecken på att jag snart kommer få gråa hår och troligtvis även en tandprotes!

Blir lite bilder också.....


Hedda gör tappra försök att äta apelsin själv, kommer inte dom till mig kommer jag till dom!



Hedda undrar vem som tog med ytterligare en bäbba till hotellet
 

Hedda har hittat en öl!



Hedda fick en balong på mässan, klurigt med helium, den ville inte stanna hos henne.



En vänlig själ som även tänkt på konsten under den kalla vintern måste belönas med en bild på bloggen

Och så sist men inte minst ett vårtecken, första gången utan overall på läääänge och emd sina nya fina skor dessutom!

#1 - - Skithögen:

Tandprotes är ju numer omöjligt att komma unda sedan du drog hela garnityret i handfatet(underifrån). Fotriktiga skor och broddar är nog nästa steg för dig din åldring! Puss

#2 - - kix:

hmm jag vet inte om jag gillar det du skrev om mangel, jag vill ju ha en.. och jag är ju inte ens 17 år än.. puss

#3 - - Emma:

Skithögen, Undrar genast hur gammal du är med tanke på vår ålderskillnad. Men får erkänna att du har en poäng vad gäller tänderna!



Kix: ber om ursäkt för det tolkade påhoppet, ska aldrig göra om det ;)

#4 - - mamma:

Det går bra att komma hem till Bondegatan så maglar vi!!!

Kram Mamma

#5 - - kix:

emma jag kom på en sak, du får tantvarning på att du ens äger en vårduk.. hehe

#6 - - Emma:

Kix : Det är bara att erkänna att du är avundssjuk!! (stick/virktant är jag iallafall inte ;))

#7 - - kix:

håhåhå du är avis på mina mad skills!

#8 - - Ulla i Tibro:

"Mamma är lik sin mamma".



Nog påverkas vi alla av den egna föräldragenerationen, både genom arv och miljö. Självklart att din mamma har mangel (se ovan) och nu har du egna önskemål om att ha en egen - att bli lik sin mamma.



Grått hår kan man dölja med färg, om man vill och tandprotesen syns inte om munnen är stängd...



Gläds över att vuxenlivet ger nya perspektiv på tillvaron, sådant som man som ungdom inte ens tänkt tanken. Vissa saker blir viktigare - annat hur oviktigt som helst.



Tittar in till er i familjen lite nu och då för att se hur ni har det. Gläds över alla härliga bilder jag får ta del av, både de "icke omgjorda" och de som blivit pussel eller teckade. Fortsätt att dokumentera småbarnsåren, för de går så otroligt fort. Foton är ett bra sätt att minnas detaljer som man annars glömmer bort.



Ha en GLAD VÅR TILLSAMMANS!!



Ulla



#9 - - Emma:

Ulla: du är lika klok som vanligt, tack för kloka ord och vi önskar en glad vår tillbaka!