Lediga

Idag är jag och Hedvig lediga, efter hennes först "riktiga" dag på dagis. Allt hade gått jättebra, fröknarna sa att dom sällan varit med om ett så tryggt och tåligt barn som Hedvig, tydligen är hon även följsam, lägger dom henne på madrassen sover hon, sätter dom henne vid bordet äter hon, ta på sig kläder och gå ut är skitkul likväl att gå in. Hmm... hon kommer bli en guldanställd i framtiden om det fortsätter såhär, alla chefers dröm ;)

Vi startade den lediga dagen med att få frukost serverat av skithögen vid 07:00 (han är bäst). Efter det duschade vi och sedan åkte jag och Hedda till stan och Skithögen till jobbet igen. Storhandling inför helgen var målet med vårt stadsbesök idag, och NATURLIGTVIS fick vi avstämning, det är så irriterande och även nervöst när det händer, än mer när man är själv med Hedvig som gärna plockar bland varorna åt en. Man känner sig ju som en brottsling varje gång, men som tur var stämde det idag igen :)

I helgen får vi finfrämmande från Borås och grabbarna är här. Ser fram emot helgen en massa!!

Hoppas ni alla får en mysig helg!


Lägger ut lite bilder från resan igen....



Slagen badhjälte



På ENORM frukt och grönsaksmarknad i Kusadasi



Hedda redo för middag


Åker Dolmus


Lilla familjen - grabbarna och hund i solnedgångsmotljus


Jag har fångat solen :)


Bus


Jag och Hedda dansar



Vattenpipa med jordgubbstobak och Turkiskt te njöt vi av en dag
tillsammans med Torben och Inger vi träffade.





#1 - - Svärmor:

Hej! Vilka härliga bilder, jag riktigt känner hur gott ni hade det. Det var ni värda. Apropå dagis så har jag ju alltid sagt att jag inte vet något mer harmoniskt bärn än er lilla goding. Det var ju kul att få det bekräftat av dem som är professionella. Ha nu en riktigt trevlig helg, men glöm inte att gå och rösta!

KRAM X 5!

#2 - - johanna:

Hej! åhh vilka härliga bilder, man blir inget avis alls ;) Så härligt att dagis inskolning och allt flyter på, härlig tjej du har fått men hon brås väl på mor sin =) Kan säga att det finns inget värre än när dagis m.m inte fungerar. Här har William börjat nytt dagis som ligger precis där vi bor, och där fungerar ingenting. Ingen struktur, sådär bra pedagoger.. vilket gör att varenda unge blir otrygg.En dag fick jag leta efter ansvarig personal när jag hämtade lilleman..en upprörd mamma efter det kan jag lova. Ingen kul sits när man kommer från ett super duper bra dagis som han och dem andra älskade! Men som tyvärr bara var tillfälligt tills detta dagis var färdigbyggt. Massa kramar

#3 - - Tova:

Åh vilken liten sötnos ni har! :) och verkar ha varit en härlig resa, blir lite avundsjuk förstås hehe. Hoppas själv vi kommer iväg i december, får se bara hur det går med en snart 1-åring, hihi :)

Kram