SkOtTdAgEn...

♥.. idag alla ni flickor som är giftassugna får ni passa på att fria om ni känner att det är viktigt för Er, skynda på att löp ringar annars går det 4 år till!!!! :)

Igår när jag kom hem, hade jag fått svar ifrån försäkringsbolaget angående min bil!
Fick veta att skadan går på vagnskadeförsäkringen och att självrisken är på 2500:- (huvva massa pengar jue) och att jag rekomenderades att kontakta "lämplig verkstad" som sedan ska kontakta förs.bolaget för prisförslag. Dom var minsann snabba i vändningarna, vilket var braigt!!


Jag plockade fram kvällsmat medan skithögen åkte och hämtade kidsen!

Efter maten var det dax för läxläsning.. stort barn=engelska, återberätta med stödord, mindre barn=matte, 8:ans tabell. Mindre barnet kom på att han hade nog lite glömt att plugga på detta tidigare och fick därfr göra extra mycket igår... Detta resulterade i ett mindre peronligt ras för hans del, då han inte kunde acceptera att han hade svårt att få in 7x8 , 8x8, 6x8 och 7x6... Han gav upp fullständigt och föll ihop i en hög över köksbordet, och tyckte att han var värdelös (gjorde inte saken bättre att storebror passade på att berätta att 8:ans tabell är lätt, även om det var vänligt menat tror inte jag det framgick till lillebror)... men efter lite lockande, pockande, tips och knep från min och skithögens sida klarade han sina uppgifter galant!
Det var då stortbarns tur attt berätta om olika uppfinngar på engelska med hjläp av stödord, detta gick som hejsan, och var snart avklarat.. duktiga killar!!!!

Lite dusch och sen läggdax för hela familjen..


Ikväll ska lilleman på Disco och vi andra fredagsmysa.. eller eventuellt gå på bandy.. vi får se..


Trevlig helg på Er







#1 - - kix:

ooh körde ni klassiker som "8x8 sa råtta är 64 sa myra"?? jag hade också ett personligt matte-relaterat ras igår.. jag kommer inte ihåg hur man räknar divition på papper liggande stolens kunskaper har flytt från min hjärna och nu när jag tänker efter så är jag nog inte helt hundra på hur man ställer upp multiplikationstal heller. hmm kan man gå mellanstadiematte på komvux?? puss