snöar...

ute och är kallt och blåsigt.. brrr

Helgen har varit fullsmockad som vanligt... Hämtade ett av barnen i fredags då den yngre skulle sova hos kompis. handlade lite och åkte hem, käkade spelade tv-spel och såg på IDOL. Kranade ganska tidigt efter veckans bravader!

Lördagen började med frukost, sen åkte vi till stan för tipp-besök, diverse inköp & hämtning av tvättmaskin och spis,  fika på stan medans nästa barn skulle iväg och träffa kompis.
Skithögen skjutsade mig till Tibro vid 15-tiden, hem till mor och låna dusch sen iväg på förfest hos kollega.. vid 20 gick vi till bowlinghallen och käkade tacos och drack lite öl!
Vid 22:15 kom rolle och hämtade oss och skulle köra mig till bussen i skövde i utbyte mot ÖL. Körde på ett rådjur på vägen och blev försenade.. (som tur var hände inget med bilen eller oss) så det blev skjuts ända hem (beslutade att ja faktiskt såg en större tillfredställelse att betala dem för resan än att vänta i 2timmar i skövde på nästa buss) :)

I söndags låg jag och lilleman kvar och sov medans skithögen körde storebror till samling inför bandymatch 07:45- efter morgonbestyr var det till  stan igen, värmeverket först sen cheapy och Ö&B. tömde köket på möbler så nu kan vi börja så snart vi får tid där!!  jösses skulle behöva 2 veckors ledigt så vi blir klara!!

Avslutade kvällen i tibro med dusch och lite tv innan vi stöpp i säng, halvt medvetslösa..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

uppdatering..

kom på att jag glömde skriva ur mig mig hantverkararghetstrick, inte nog med att dom har slått i värdens största,grövsta och längsta SPIK mitt i en utav de NYMÅLADE väggarna i hallen, helt omotiverat (varför varför varför) dom har även spritt sin skit över hela trädgården (kanske i hopp om att det skulle döljas av snö, de glömde visst kolla me SMHI innan om att det inte skulle komma nederbörd förän i söndags) klampat in med skitiga skor i köket (trots att dom inte har något där att göra.) och även gått lös med hammare och spik i fasaden.. (någon slags tvångstanke hos snickaren att lämna revir, vad vet jag) och nu idag får vi veta att det troligtvis tar 2 VECKOR till, det betyder att det bli 4-5 veckor mer än vad som var sagt från början.. BLÄÄÄÄ
Som om det inte vore nog har dom även skickat faktura på badrumsmöbler vi inte sett röken av... grrrrrr

så nu är jag arghetsklar!!