Är det fredag så är det

Och efter en intensiv men givande vecka firar vi in helgen ett smörebröd som kallas "stjerneskud" (stjärnfall) och ett glas vin. Olöst gott men ojha vad mätt man är.. Hedda har beställt chips till fredagsmyset så det får väl bli en liten skål till damen ikväll ;)

Längtar för övrigt otroligt mycket efter sol och värme nu, våren kom igen nu så det blir lite plats över för sommar som vi gick miste om i fjol! ( bilden är från i somras när vi faktiskt fick några soliga varma dagar i Karlstad)

#1 - - Mamma:

Jösses vad gott men Du har glömt gamle danskt

#2 - - emma:

Sant mamma, men jag får nog tvinga i mig någon till påsk istället ;)

#3 - - Svärmor:

Stierneskud är min favorit när jag kommer till Danmark, tätt därefter kommer leverpastej med flottyrstekt lök. Lite avis blev jag nu när jag läste om era smörrebröd. Dock inte issunsam! Tidigare idag gick jag genom Saluhallen och skulle köpa något gott men det var kö överallt så jag gick hem och snabbtinade den sista biten på julskinkan, kokade tre små potatisar och gröna ärter. det var ingen höjdare men fyllde säkert ut några rynkor. PoK

#4 - - Emma:

Ja svärmor dom är otroligt smaskiga vill jag lova. Ska bjuda dig vid tillfälle! Kram