Avslutning, kalas, frisyren och advendtsfix










SÅ börjar året gå mot sitt slut och snart tar vi ett kliv in i december.
Hedda hade en aktiv helg senast, det var både barnkalas och avslutning på barngymnastiken med tillhärande tome och paketutdelning. Var en väldigt trött men lycklig tjej som somnade som en stock på söndagskvällen.
Igår var vi hos vår frissa, Hedvig hade under förmiddagen skapat ett konstverk i vattenfärg som överlämnades till frissan, sedan kliptes det av 10 cm hon fick håret lockat och både guld och lila sprayfärg i håret, själv tyckte hon att hon såg ut som Elsa i Filmen Frost när hon var klar och skuttade glatt ut ur salongen.
Så passade vi på att fixa till årets adventsljusstake och vi är i full gång att knåpa ihop Hedvigs adventskaleder, nu vätar vi bara på gåvan som ska vara den 24/12, som är betälld och bör komma under nästa vecka, annars är nästintill alla små pryttlar inslagna.
Till helgen blir det ytterligare ett barnkalas och så får det nog bli en tur för att titta på Skaras tomteparad.
 
Det har nu gått drygt en vecka sedan min operation, och allt känns kanon, igår var jag ute på min första löprunda efter ingreppet då jag inte fick träna de första 7 dargna, kändes skönt att ta sig ut igen och jag SÅG!  Inga grumliga linser eller glasögon som halkar ner på näsan att ta hänsyn till, fantastiskt!
 
 
#1 - - Mamma:

Vilken härlig helg Hedda haft och vad härligt att Du ser så bra
Kram

#2 - - Svärmor:

Så mysigt du ordnar för din goa och söta dotter! Dessutom bra att du ger dig lite egentid. Att det med en snabb operation har gått att korrigera din syn är ju underbart. Men jag har aldrig tidigare förstått att det varit så besvärande. Har du tigit och lidit?

Svar: Ja, jag har väl fått gilla läget, född halvblind som jag är, men varit sugen på detta länge!
Ebeeh