Nytt perspektiv i höstmörkret



I tisdags åkte jag med ett visst pirr och nervositet i magen till skövde för att operera mina ögon. Väl på plats på kliniken fick jag slå mig ner med kaffe och en hög med information, en påse med diverse ögondroppar och två ögonsköldar i en påse. Tiden gick snabbt och efter ett litet informationsmöte om opertaionen och tiden efter denna blev det min tur.
Kirurgen undersökte mina ögon och gav mig en shot med lugnande innan jag fick kliva in i operationssalen och lägga mig på britsen.
Höger ögat var först ut, och spärrades upp med en lite plastring för att förhindra blinkning, ca 5 minuter senare var ögat klart och proceduren upprepades på vänster öga.
En halvtimma efter avslutad opertation och undersökning fick jag vända hemåt.
Väl hemma skulle jag under tre timmar blunda och vistas i mörker, den första 1.5 timman var ren pina, det värkte konstant och jag var nästintill redo att hoppa från balkongen, bedövningsdropparna hjälpte föga.. men så småningom släpte den värsta värken, och senare samma kväll kunde jag redan SE!!! Fick dock använda solglasögon inomhus då jag led av ljuskänslighet, så blev det kväll och läggdags och då var det bara att tejpa på sig de oerhört sexiga ögonsköldarna, som ser ut som små ögonforamde durkslag.
 
Bjuder på en liten bild av mig själv med tejpade minidurkslag på ögonen :-)
 

Vaknade upp i onsdags och började leta efter glasögonen, och insåg att jag ser ju faktiskt, dock aningen suddigt (vilket kan bero på att jag fortfarande hade "durkslagen" på mig. Efter lite frukost åkte jag och lilla H till Skövde för återbesök, kändes nästintill brottsligt att sätta sig i bilen utan synhjälpmedel, men det gick galant att köra bil!
Även gynnat miig med detta höstmörker som varit i veckan då ljuskänsligheten inte riktigt gett med sig!
Återbesöket gick bra, allt såg fint ut och jag NJUTER av livet som seende och inte halvblind, hur coolt som helst att detta fungerar!!

#1 - - Svärmor:

Visst är det fantastiskt vad som kan åstadkommas, man tror nästan inte att det är sant! Så fint du beskriver hur allt gick till den dagen! Kul bild också! Kram till dig

Svar: Kram till sig också W!!
Ebeeh

#2 - - Mamma:

Vilken känsla att kunna se utan glasögon
Kram mamma

Svar: Ja det är otroligt!
Ebeeh