Solig vintervandring, konst och pappas tjej

Hedvig tog fram sitt målarblock, penslar och staffli härhomdagen, och med omsorg började hon måla. Det blev en tavla av familjen, (eller del av familjen bör tilläggas. Jake och Hanneman fick inte plats på pappret så dom ska få en egen bild enligt konstnären själv. ) Som synes föreställer bilden Lilla H själv längst till vänster, som håller Yra i koppel, Yra har dessutom fått en rosa rosett på huvudet. Sedan är det jag i mitten och skithögen längst till höger. jag blev genast förälskad i skapelsen så igår åkte vi iväg och köpte en ram, och detta är numera i särklass det syggaste vi kommer ha på väggen hemma.
 
Vår lill atjej har alltid varit med i köket, och med glädje vispar, knådar, rör och hackar hon tillsammans med mig, till min stora lycka då jag mer än gärna lägger tid på att laga mat. I tisdags blev det en köttfärspaj som skulle ätas till middag, H tog genast ansavr för pajdegen, och med en pepparkaksform avslutade hon det hela med att trycka ut snygga stjärnor att dekorera med, den smakade extra bra på grund av hennes fina dekor kan jag lova.
 
Vi har en riktigt pappagris till dotter, och pappan i fråga är stolt som en tupp över detta, till och med så att han märker det stackars barnet när han får tillfälle :-)
I söndags sken solen så vad passade inte bättre än en Solig vintervandring.
Vi åkte till jättadalen och vandrade runt på snöiga och isoga stigar, uppför och nerför i ca 1,5 timma, var otroligt vackert och vi såg ända till kinnekulle utan problem i det fina vädret. Himlen var klarblå och trots att det blåste kallt var det fantastikst skönt. Vi avslutade det hela med att fika vid Eggby kyrka, finns en fin liten sjö där, och det var lä, solen värmde gott likväl som te och korvmacka.










 
#1 - - Anonym:

Oj vilken fin teckning vad duktig Hedvig är och vilken härlig helg Ni haft
Kram

Svar: Ja hon kan hon! Kram
Ebeeh

#2 - - Mamma we:

Kul att se er! Härliga aktiviteter som spänner över mycket. Tänk att det finns en som har konstnärsanlag i familjen, det var oväntat.

#3 - - Joakim:

Hedda har fått till en väldigt realistisk avbildning av Skithögens frisyr... :-)

Svar: Ja, det är jag beredd att hålla med om, talangfull unge vi har 😉
Ebeeh